Po vánočních prázdninách jsme navázali na vánoční pohádkový čas. Děti luštily pohádkové kvízy, pantomimicky předváděly pohádkové postavy, vyhledávaly pohádkové dvojce, sestavovaly názvy pohádek nebo pohádkových postav, například z kostek stavebnic.
Jedno odpoledne jsme si uspořádali družinovou talentmánii. Někdo si připravil pěvecké vystoupení, většina si nacvičila tanečky na jejich oblíbené písničky, vystoupily buď samostatně, nebo ve skupinkách. Vše bedlivě sledovala porota, které vždy bodově ohodnotila jednotlivá vystoupení. Na závěr byli vyhlášeni vítězové. Všichni účinkující obdrželi drobnou odměnu.
I v lednu jsme se věnovali plnění ŠVP, povídali jsme si o čase a jeho využívání. Při hře se stavebnicemi se děti pustily do staveb různých hodin.
Nezapomněli jsme ani na sportování. Pravidelně chodíme na školní zahradu, kde děti hrají míčové hry. Zašli jsme i na sokec, kde si děti vyzkoušely skákání na yumping trampolínkách nebo skákáni z pružinové trampolíny do velkých žíněnek.
Sníh nám bohužel nenapadl, tak jsme sněhuláky tvořili alespoň při výtvarných činnostech. Zapouštěli jsme vodové barvy, fixy, lepili a stříhali. Vznikly krásné obrázky sněhuláků. Děti si dále vymalovaly, vystřihly a slepily obrázky tučňáků. Ke Dni zeber jsme si vyprávěli o zebrách, děti tvořily obrázky zebry.
Při pravidelném čtení, děti velmi zaujala knížka, kterou přinesl František. Ten se stal hlavním hrdinou knihy, když jedno zimního odpoledne objevil ve starém nefunkčním nádraží tajnou chodbu, kterou se dostal do záhadné laboratoře, tady objevil jednoho robota, kterého kdysi sestrojil vynálezce. Chlapec se společně s tímto robotem dostal pomocí veliké koule do dalších tajemných chodeb, kde objevili jiné roboty, se kterými museli bojovat, aby se zachránili. Knížka byla napínavá a děti velice bavila.
G. Hulatová
vychovatelka